tisdag 18 april 2017

Kritik

En lösare vidarebefordrade ett inlägg från Webbkryss där en lösare tyckte jag var, minst sagt, usel..........det får man naturligtvis tycka, men ett av argumenten för min uselhet var smått komisk. Mina "vaga nycklar" måste "prövas i Saob eller bland främmande ord" . "Allt som oftast är det funna ordet nytt".............Nu är det, som jag ofta påpekat, så att jag aldrig nyttjar Saob och att det funna ordet är nytt är en logisk kullerbytta eftersom orden i den historiska Saob är allt annat än nya.......att jag har en förkärlek för alla moderna ord som finns i Saol är en helt annan sak, de har ju tagits med i listan eftersom de är aktuella och används i vårt nutida språk. Hittade just ett ord i Saol som jag absolut inte trodde fanns.....att ta det isigt (lugnt) fantastiskt ord... kommer i ett kryss inom kort...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar