onsdag 15 juni 2016

Återbruk

Största hotet mot oss korsordsmakare är att tidningar köper in gamla kryss, erbjuder en spottstyver och publicerar om och om igen....Det finns förvisso ett visst kuriosavärde i gamla kryss, men tidens tand gnager oförtrutet sönder dem......Att återpublicera gamla kryss är naturligtvis bara ett sätt för tidningarna att hålla kostnaderna nere.....DN kör gamla Geijerflätor i repris (Bertil var han som uppmuntrade mig en gång att konstruera kryss).......men nu är de förstås hopplöst omoderna, många nycklar tvingas redaktionen att uppdatera för att de överhuvudtaget ska bli begripliga....Jag hoppade av ordflätorna i Allers för ett par år sen pga tidsbrist, men när nu Allersredaktionen tycker att Ahlrepriserna är alltför passé, har jag fått förfrågan om att återigen göra flätor......min bror Sune har accepterat att göra varannan vecka och då känner jag att jag får haka på, så from årsskiftet blir det nya ordflätor à la bröderna (W)Valdemarsson i Allers.....Allers som f ö tänker utöka antalet korsord i varje nummer..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar