lördag 18 juli 2015

Googla.........

Börjar bli lite trött på lösare som berättar om hur mycket de måste googla.......så får jag höra exempel på ord som krävt mycket googlande.......ord som finns med i Saol, varför inte börja med att kika i lösarbibeln Saol.......Mina ord, som kan hänföras till kategorin: "Ovanliga" är i princip enbart hämtade från Saol eller NE, undantag är aktuella händelser och liknande som inte uppgraderats i NE.....att läsa NE eller varför inte det utomförträffliga uppslagsverket Wikipedia på nätet är det att googla?.......nä ordet googla har fått en mycket negativ klang och som används i tid och otid........om jag slår upp i bok-NE som jag har på hyllan, slår jag i uppslagsverk, när jag slår upp i NE på nätet, googlar jag............vari ligger skillnaden? F ö är mitt absoluta favoritord, just nu. OGOOGLEBAR, men det fick visst inte vara med i Saol....men det struntar jag i och använder det ändå..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar