fredag 5 juni 2015

Lilla ordflätan SvD 5 juni

Har fått flera undringar och ifrågasättanden från lösare nu på morgonen......Till att börja med, jag försöker vara modern, jag uppskattar nya ord och att språket ständigt förändras, när det därför sägs vara en dubbellösning på våg. 1 vad beträffar stavningen håller jag inte med, jo, säger lösaren, SAOB anger två stavningar.......jag använder aldrig SAOB när jag konstruerar, den artikeln som åsyftas är skriven 1935.........den alternativa stavningen finns inte med i min äldsta Saol, tryckt 1973, den stavning jag tänker mig ska användas finns med i 2015 års nya upplaga av saol. Jag får mig också påskrivet att jag stavat fel till lod 13, återigen så använder jag mig av stavningen i saol, den brukar inte ifrågasättas........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar