lördag 25 juni 2011

Ordsökning

Ofta dyker frågan om Google-kryss upp...........jag tycker lika illa om sådana som många lösare..........
Mitt huvudverk (!!) är NE.........om ordet finns med i NE är det ok brukar jag resonera...........
och så Saol förstås............där jag varje vecka hittar nåt nytt ord jag aldrig hört förut...........
Om man ska konstruera Tema-kryss om aktuella händelser eller platser...........eller Profiler om personer som är på tapeten.........finns inte mycket att hämta i ovannämnda uppslagsverk.........då måste jag, liksom lösaren, hitta andra källor....och då är förstås sökning via Google utmärkt.......jag misstänker att lösarna inte bara vill ha korsord om historiska händelser och personer utan, uppskattar det som är aktuellt......
Om man ska göra en profil om ex. Måns Zelmerlöw finns inte mycket att hämta i våra uppslagsverk.....................

För övrigt kan jag rekommendera lösaren att skaffa NE på nätet..........det sparar många tunga lyft........

jerry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar