måndag 16 november 2009

Kritik

En lösare tipsade mig om en kritisk röst på en Webbsajt för lösare........

Jag lyckades hitta rätt efter en stunds letande (imponerande många lösare på sajten) och fann min kritiker lämpligen inloggad som Xantippa
Han/hon anser att jag är en usel konstruktör med ett "eget regelsystem" för flätning.
Intressant kritik som jag aldrig stött på förr.......det hela går ut på att jag har lösningsord som svänger av (med pil) men om ett nytt ord skulle uppstå finns ingen nyckel till detta ord. Han/hon ger bl a följande exempel hämtat från Allers: Ordet ATE svänger av efter A och ett nytt ord TE bildas som saknar nyckel......................
Detta trodde jag var standard vid flätning.............att lägga till nycklar som, i ovan nämnda fall, DRYCK med svaret TE anser inte jag gör krysset trevligare.
Jag anser inte att ett nytt ord uppstår, som kräver egen nyckel, när ordet svänger av.........så att en nyckel skulle fattas har jag ingen förståelse för.............även om min kritiker anser att jag konstruerar "felaktigt"

Om jag råkar vara ensam om denna flätteknik får jag nog göra Webbsajtskritikern besviken.............jag ämnar fortsätta på den inslagna vägen.............att det finns variationer på flättemat tycker jag bara är trevligt. Det som jag tycker är trist i korsord är däremot stoppstreck och halvrutor..................
Att göra alla nöjda är omöjligt, så om min flätteknik upplevs som störande, föreslår jag att du/ni väljer en annan konstruktör.............. det finns ju en del att välja på.............

Att jag har ett "eget" regelystem väljer jag att tolka som om jag har ett "unikt".........

jerry

F ö upptäckte jag just när jag bläddrade i Mästarkryss 5 -09 att den gode Peter Johansson använder samma flätteknik...................ajdå, då var jag inte unik längre.........:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar