fredag 18 september 2009

KoT 18 sep

I dagens Kot finns en nyckel PUPULÄRMUSIK, felstavad förstås.............
För nyfikna lösare kan jag meddela att nyckeln inte är min...................den har ändrats på redaktionen och originalnyckeln ska vara SEGELSPRÅK

En annan ändrad nyckel, bland flera andra, är STAD I BOLOGNA som i originalkrysset var SENNAS BANEBANA........

Så är det i korsordsbranschen.........................saker och ting kan ändra sig på vägen till publiceringen...........

F ö är det snart bokmässa i Gbg.....håll utkik efter en orakad typ med JWkryss.se på tröjan...........det är jag...........................

jerry

2 kommentarer:

  1. Är det någon annan korsordskonstruktör på tidningen som ändrar dina nycklar och FÅR den personen verkligen göra så? Jag trodde att korsordskonstruktörer skickade in sina alster i så kallat färdigt skick. Det står ju DITT namn vid korsordet och då tycker man ju att det är DU som ska stå för hela konceptet...

    SvaraRadera
  2. Det är tävlingsredaktionen som går in och ändrar i kryss, ingen annan konstruktör. Detta förfarande är ofta uppe till diskussion, inte bara jag är drabbad av detta. Jag tycker som Du, att jag har copywright på det jag lämnar ifrån mig............om någon på redaktionen har synpunkter på nycklar, tar jag tacksamt emot det..........men jag, liksom förmodligen alla konstruktörer, vill inte att någonting ändras utan vårt samtycke. Tyvärr händer det inte sällan att mina, i mitt tycke, bästa nycklar byts ut, bara för att redaktionen inte förstått hur jag tänkt............

    jerry

    SvaraRadera