onsdag 8 juli 2009

Ett nytt ord börjar dyka upp allt oftare - Googlekryss -

I dessa tider med allsköns sökmotorer med effektiva metoder blir det allt enklare för den "late" lösaren.......................
En del vill försöka länge, utan artificiella hjälpmedel, medan andra kastar sig över datorn omedelbart för att söka sig fram till lösningen............
Så är det..........det blir ergo allt svårare att göra kryss som "varar länge" för lösaren......

Själv använder jag sällan Google vid konstruktion.........utom vid nya eller aktuella ord och händelser och då som bekräftelse på att jag gjort rätt..........
NE är grunden i mina konstruktioner................så börja sök där nästa gång ...:-))

Vid speciella Temakryss, ex Grekland som jag gjort åt Allers, krävs förstås speciallitteratur för att göra det intressant

Att lösa ett kryss där det är uppenbart att konstruktören googlat fram merparten av nycklarna är för mig helt meningslöst och gör mig mest förbannad..:-((

jerry

1 kommentar:

  1. Hej Jerry!

    Undrar bara vad du menar med google-kryss och hur man ser att en konstruktör använt sig av google. Har själv börjat göra korsord och vill inte hamna i den kategori som du så kritiskt föraktar...

    Soliga hälsningar från Blekinge!

    SvaraRadera